Viaxe ao SUDESTE ASIÁTICO. Vietnam. 2023

Esta viaxe foi inesquecible, estivemos do 25 de xaneiro ao 24 de marzo. Vouvos falar dos lugares que visitamos e contar un pouquiño do que alí fixemos. Agardo que desfrutedes connosco.
Neste tempo visitamos Singapur, Vietnam, Cambodia e Tailandia.

Rematou a viaxe a Singapur., que xa compartin con todos vós, seguimos a nosa viaxe. Agora imos a  Vietnam.

29 de Xaneiro
Día de traslado de  Singapur camiño de Vietnam. Fomos ao aeroporto nun Grab, ás 17:30 e chegamos a Hanoi, cambiamos cartos e compramos tarxetas de datos, esperábanos un taxista que acordamos previamente co propietario do piso, cobrounos 350.000 Dong, 1E= 25.000, chámanlle 25K.
Estivemos en Vietnam do 29 de xaneiro ao 23 de febreiro, viaxamos por toda a costa ata Chau Doc. Impresionante país e cidadáns. Gustounos moito, cando rematou a viaxe a Vietnam, seguimos uns 15 días máis, queriamos ver Cambodia e algo de Tailandia,xa vos contarei un pouco máis adiante, vou deixar esta parte só con Vietnam e unha terceira será Cambodia, e  Bangkok.

Vou contar o que vivimos cos de Vietnam. Hai que ter en conta que é un país moi poboado, ten uns 100 millóns de habitantes nun territorio relativamente pequeno. Tamén é un país cunha longa e apaixonante historia que tamén fomos percorrendo nos días que alí estivemos. A xente é moi agarimosa e honesta e a seguridade é total.
 O apartamento que alugamos os primeiros días  estaba no centro antigo de Hanoi. A rúa durante o día estaba chea de xente, chea de postos de venda de verduras, carne, peixe, postos de comida con pequenos asentos e mesas, os pratos lavábanse en tinas de plástico na rúa que sempre estaba encharcada . Ao redor das 20.00 horas unha varredora recolleu todo tipo de lixo, papeis, bolsas, restos de verduras, peixe, e moi cedo pola mañá volveu a funcionar o mercado, incluso un dos días que estivemos , nunha das tendas do mercado celebrouse unha voda.
Foto tomada dende o noso apartamento.

Cando chegamos a temperatura era moito máis baixa que en Singapur, Hanoi está ao  norte do país e tivemos que pedirlle un quentador eléctrico ao propietario do piso, e vestirnos un pouco abrigados. Estamos nunha das zonas máis concorridas de Hanoi, miles de postos de comida na rúa, motocicletas por todas partes, Benito estaba un pouco agripado, estabamos cansos da viaxe e compramos algo para cear na casa: uns panciños  de verduras frescas e tofu, carne e unha cunca de arroz, e a durmir e coller forzas.

Ao día seguinte tiñamos reservado unha visita gratuíta en castelán con Civitatis.
Eramos un pequeno grupo de 10 españois e un mexicano, xente moi simpática, curiosamente a guía vietnamita, Anh, estaba casada cun rapaz de Salceda de Caselas, tamén no grupo había curiosamente, unha rapaza de Salceda de Caselas e o seu mozo era de Vigo , "Galicia polo Mundo"

Galegos polo Mundo

O grupo!!!
Tomando un café con ovo, delicioso

O percorrido comezou ás 10.00 horas e tiña que rematar ás 14.30 horas e estivemos con ela ata as 17.00 horas.

Ás 15:00 fomos ao apartamento para recoller a equipaxe, o taxi agardaba por nós, chegamos ao aeroporto e houbo un atraso, saímos ás 19:05 de Hanoi e en nunha hora estabamos en Hue, pedimos un Grab, pero non poden competir cos taxis oficiales e tivemos que ter que andar moito tempo ata o "taxi".
 Chegamos ao noso apartamento, o taxista cobrounos unha tarifa extra porque non o atopamos fóra do aeroporto, tivo que esperarnos.  Logo saímos cear preto da nosa "casa", atopamos a zona de ocio nocturno, un montón de bares con música alta e terrazas onde serven a cea, pedimos un sofrito de verduras, cebola e carne salteadas en tiras e sésamo branco, pero estaba moi picante, a Benito pareceulle xenial.
Ao día seguinte, sentinme un pouco débil, pasei unha noite con mocos, tusindo e decidín recuperarme, e quedei no piso pola mañá e Benito saíu a inspeccionar a cidade, fixo unha pequena compra e comemos na casa, unha ensalada, froita e un pouco de café e, como non era cuestión de quedar na cama, fun a unha farmacia onde me deron unhas pastillas e empecei a recuperarme.
 Despois de comer achegámonos ao río dos Perfumes, O río dos Perfumes, tamén coñecido como Hương Giang ou Sông Hương en vietnamita, atravesa a antiga capital de Hue, no centro de Vietnam. O río recibe o seu nome da fragrancia que desprenden as flores no outono.
 Cando íamos camiñando cara ao río, achegouse unha nena e ofreceunos o barco Dragón do seu pai, decorado para turistas, para visitar a pagoda que se atopa a uns 6 km na costa norte do río, a pagoda Thien Mu,  aceptamos, pero a un prezo escandaloso de 10E cada un, o solpor foi espectacular e por suposto que disfrutamos moito.
 A pagoda Thien Mu é moi espectacular, ten 7 plantas e unha altura total de 21 metros. Ademais, outra curiosidade é que ten planta octogonal, algo pouco habitual. Cada un dos 7 pisos está dedicado a un Buda diferente, algo que ocorre en máis pagodas.

No interior
 A pagoda estaba chea de xente, era sábado... pero moi bonita, os xardíns moi ben coidados. Volvemos no noso barco, e vimos barcos con monxes celebrando as súas cerimonias, o barco deixounos noutra beira xunto a un mercado enorme, pero xa era de noite e estaban a recoller. Tomamos unha cervexa, pero eu aínda estaba un pouco pachucha e fomos cear ao apartamento.

Ao día seguinte visitamos a Cidade Imperial, un conxunto de pazos, templos e xardíns de diferentes dinastías de emperadores desde finais do século XVIII ata a colonización francesa, un espazo enorme que demostra que os monumentos están en reconstrución, foron destruídos polos franceses e americanos.
Estivemos todo o día, desfrutamos moito, vendo a arquitectura, a súa decoración, estanques, xardíns...e despois chegou a hora de peche ás 19:00 horas, aínda quedaban cousas por ver.

Poderías mercar un billete que inclúe a cidade imperial e as tumbas dalgún emperador, pero para chegar ás tumbas hai que coller un taxi. e facer a visita en polo menos dous días, pero queriamos pasear un pouco pola cidade e preferimos deixar o día para iso, tamén chega un momento no que estás saturado do mesmo, semellante á arte, á arquitectura. ..moitos elementos que son repetitivos, pero hai que dicir que son de gran beleza.
Como adoitamos facer unha vez rematada a visita, facemos unhas compras, paseamos polo centro e tomamos unha cervexa e fomos cear á rúa a un restaurante.

Hoxe foi un día tranquilo, paseamos polo centro e vimos como é a vida na cidade.No paseo atopamos un templo no que renden culto ao cristianismo, ao islam, ao budismo e ao taoísmo, Recoñece tres seres supremos: Xesucristo, Buda e o espírito de Cao Dai, a quen adoran por igual.O caodaísmo ten actualmente un gran número de seguidores en todo o territorio vietnamita, estimado entre 7 e 8 millóns, e conta entre os seus dogmas a existencia da alma, a dun ser supremo todopoderoso e a presenza permanente de diversos espíritos cos que se pode contactar, entre os que se atopan Shakespeare, Lenin, Xoana de Arco, Napoleón ou Victor Hugo
Cao Dai : ten seguidores espallados noutras partes do mundo, como Estados Unidos e mesmo España.
Mirade O ollo divino, que simboliza tanto o espírito de Deus como a luz do corazón, que se pode ver dende un miradoiro do terceiro andar da torre principal.

Seguimos o noso paseo e xa estabamos nunha zona bulliciosa, chea de motos, que non faltan por ningures como medio de transporte, e vimos un templo onde ardían as ofrendas, como xa vos dixen cando falaba de Hanoi, que se ofrecen aos deuses, parentes falecidos.
Volvemos ao río dos Perfumes e estivemos pola beira, está moi coidado, con bonsais, esculturas, e aínda que non é nada de outro mundo comentar que unha das súas pontes foi deseñada por Gustave Eiffel a finais século XIX, ten 410 metros de lonxitude.

Despedindo Hue, imos a outra cidade preto da costa, Hoi An
 Compramos 2 billetes en liña, viaxamos nun microbús de luxo.
Era unha viaxe de tres horas, chegamos ás 15.00 horas, pedimos un Grab  que nos levase ata o noso apartamento, que está nun pequeno complexo a 1 km do casco vello da cidade, antes de ir velo fixemos un pouco. de compras coma sempre, e fomos ao centro, a referencia é a ponte xaponesa.

Camiñando cara á ponte xaponesa, chamounos a atención que rúas que non estaban preto do casco histórico estaban iluminadas por farois, pero se Hoi An é coñecida por algo, é polos centos de farois que decoran cada recuncho.
Podemos dicir que Hoi An é unha pequena cidade do centro de Vietnam, famosa polos seus antigos barrios, as lanternas e as zonas circundantes.
Cando se pon o sol, atoparaste rodeado de vendedores que ofrecen paseos en barco, estes están moi decorados coas súas lanternas e venden os farois para ser arroxados ao río Thu Bon como ofrendas, ao longo da beira do río hai miles de lanternas. , e o malo é que tamén está cheo de turistas!!!!

Ao día seguinte pola mañá volvemos ao centro e apenas hai xente, as praias estaban moi preto a 3 ou 4 km, .A cidade de día non ten nada que ver coa noite e disfrutamos máis do río e das súas rúas.

Tamén fomos á praia unha mañá, preciosas. Aínda nos quedan días en Hoi An, e decidimos, a través dunha axencia, facer unha excursión e para iso alugamos un taxi para nós, o horario acordado era de 10 da mañá a 5 da tarde. Dixémoslle onde ir, que visitar e esperábanos, xenial, custounos 68E. xa vos conto como foi. Comezarei cunha visita á praia e despois cóntovos a excursión.
 A praia de An Bang é unha visita obrigada se pasas uns días na cidade de Hoi An. Está a só 3,5 km da cidade antiga e paga a pena ir pasar unhas horas e tomar un baño. Está limpo e ten varios chiringuitos onde relaxarse ​​e comer ou beber algo.

Camiñamos, recollemos cunchas, bañámonos, e estivemos moi relaxados, ,
o malo é que xa se empeza a urbanizar, con hoteis pequenos, non hai edificios altos, como moito dous pisos, tamén hai restaurantes. Comemos algo na hamaca, debaixo do paraugas, non cobran por usalas, pero se hai que consumir, o dono é moi agradable.
Fomos  de excursión, como vos dixen por 68€, tiñamos un taxi para nós, vouvos contar o que visitamos. Marble Mountain, é un complexo de espazos no cumio dun pináculo de carbonato onde predomina o mármore, onde se construíron templos, incluso dentro de covas, tamén pagodas, é interesante velo. Hai unha representación de unha estatua de Buda (deusa da compaixón e da misericordia-Guanyin). É xigante, está rodeado de xardíns, bonsais coidadosamente elaborados. As Montañas de Mármore son un conxunto de 5 montañas diferentes separadas entre si, a Montaña da Auga (Hòn Thủy Sơn) é a que alberga o maior número de covas, templos e pagodas do século XVIII e foi o que visitamos.

Pagoda de lin Ung

Interior dunha cova

Deusa da compaixón e da misericordia-Guanyin

A excursión continúa, deixamos "as montañas de mármore" e subimos ao paso de Hai Van, unha especie de porto de montaña a 500 metros de altura con vistas impresionantes.Cando chegamos, había moitos turistas, cunha vista incrible de o mar..Tamén eran claramente visibles varios bunkers, era unha posición estadounidense durante a guerra de Vietnam.

Antes de regresar a Hoi An, tamén paramos en Da Nang, unha cidade impresionante, vimos a catedral pintada de rosa. Achegámonos para ver de cerca a Ponte do Dragón, amarela e de ferro, era pola tarde pero pola noite alumea con luces de cores e as fins de semana hai espectáculo con música e xogos, non o vimos, unha pena, pero non todo é posible.

Chegou o momento de despedirnos de Hoi An, é o último día, demos un paseo polo río, e comemos nun restaurante vegano preto do apartamento, ademais de beber unhas cervexas os días que estivemos alí, quixeron darnos un recordo de Vietnam, e claro que fixemos unha foto coa camareira, era moi simpática, pero tiña problemas para comunicarse, estaba xorda,pero entendiámonos perfectamente.

Xa é 12 de febreiro, tocaba o traslado, imos en autobús a Nha Trang, é unha viaxe de 12 horas, a saída era ás 17:30, o autobús estaba atrasado, tiña unha avaría, vimos como  os condutores de autobuses o arranxaron, pensamos que xa non saíamos, ao final a saída foi ás 19:00, pero chegamos ás 5:30 horas, á hora prevista.

O autobús era un Sleeping, é un servizo de autobús chamado Sleeping Bus Tour que está deseñado exclusivamente para durmir mentres fas a túa ruta.Este autobús tiña camas tanto nos lados como no medio, eu estaba no medio, sen fiestras, case non durmía, tiña o eboock, e salvoume, a noite pasou como puiden..pero mellor que os autobuses que coñecemos, nestes estás estirado

Esta vez fomos a un hotel, e déronnos un cuarto que non nos pertencía, pero arranxámolo, durmimos un pouco e despois saímos a dar un paseo e tomamos un café e fixemos unhas compras para poder tomar almorzo na habitación ao día seguinte.
 Pola tarde percorremos o paseo e coñecemos un pouco a zona, despois tomamos unhas cervexas e fomos cear máis ou menos cedo, xa estabamos cansos da viaxe para deitarnos a unha hora razonable.

Antes da cea, no paseo marítimo

A cea

O día 14 aproveitamos o día de praia, hamacas, baño, estivemos ata as 16:00 horas, fomos ao hotel, ducha e despois na procura dunha lavandería, e pola noite cea nunha festa na praia, celebraron San Valentín con  directo música, e moito ambiente. A cea foi moi deliciosa, un pouco cara  880.000 ka. uns 35€.

É o último día en Nha Trang, Benito ergueuse cedo e saíu a dar unha pequena carreira polo paseo marítimo.Cando volveu almorzamos un pouco no hotel, café e froita, resolvemos os problemas da viaxe que tiñamos pendentes. e fomos á praia, o día estaba cuberto pero facía calor, á sombra e cunha hamaca estivemos xenial.
 Pola tarde demos un paseo para despedirnos, que parrilla de crocodilo atopamos

Xa é 16 de febreiro imos a Ho Chi Minh, tamén coñecida como Saigón, é a cidade máis grande de Vietnam e a antiga capital da República de Vietnam (Vietnam do Sur). A cidade leva o nome de Ho Chi Minh, o líder comunista de Vietnam que axudou a levar o país á independencia colonial
Nesta ocasión o Sleep bus era de verdade, luxoso, as cabinas eran cómodas, cunha fiestra para ver a paisaxe, a pesar de ser unha viaxe longa foi agradable, en cada camarote había unha botella de auga e unha torta, un detalle...

Só ao entrar dáste conta de como medra a cidade debido ás súas grandes urbanizacións, hai un proxecto de Foster e Parteners, chamado "The Global City", o proxecto inclúe edificios residenciais altos e baixos, vivendas públicas e chalés, ademais de escolas, un centro comercial e instalacións médicas. Franqueada por dúas vías de auga, a comunidade estará formada por cinco barrios diferentes conectados por un parque central e un bulevar, así como unha serie de pontes peonís e albergará a 260000 persoas.
 É a cidade con máis motos do mundo: seis millóns de motocicletas para unha poboación de catorce millóns de habitantes

Instalámonos nun bonito apartamento e como xa era de noite, fomos comer algo preto, tenreira, camaróns e verduras, estaba moi delicioso e cando rematamos fomos ao piso. Ao día seguinte comezamos a explorar a cidade. .

Foto tomada dende o noso apartamento

Despois do almorzo saímos a explorar a cidade, comezamos a camiñar por Nguyen Hue, a avenida principal, moderna e ampla con bares e tendas caras.
 Despois fomos ao museo de recordos da guerra de Vietnam. O edificio central do museo consta de varias salas nas que se poden ver armas usadas polos EE. UU. (pistolas, bazucas, morteiros, etc.), carteis de propaganda bélica, fotos de xornalistas que cubriron a guerra, fotos desgarradoras das consecuencias da guerra. ou imaxes das barbaridades que se levaban a cabo. Na planta baixa: exposición de propaganda antibélica de todo o mundo, carteis de apoio ao pobo. No primeiro andar: toda a planta está dedicada ás imaxes máis horribles da guerra, o uso do Axente Laranxa, ese defoliante que en tantos  nenos provocaba malformacións e por suposto, a imaxe que todo o mundo coñece: "a nena do napalm" (Phan Thi Kim Phuc, 9 anos). Non fixemos fotos.
 No exterior do edificio tanques, helicópteros, avións...
 Achegámonos tamén ao coñecido mercado de Saigon, ao mercado de Ben Thanh situado na rúa comercial Le Loi, un mercado hiperturístico e os vendedores moi insistentes, e marchamos.
 Tamén visitamos o Skydeck Saigon, está situado no andar 49 do edificio Bitexc Financial Tower, ten unhas vistas impresionantes de toda a cidade, custounos 150 K e ofrécenche unhas botellas de auga.

Ao fondo ou Skydec Saigon
Mira o contraste entre a foto de arriba e as outras dúas de abaixo.Esas casas entre pilotes e moitas abandonadas están no centro da cidade

E é a hora de cear,  venres, fomos a unha terraciña, estaba chea de xente nova, moi animada.
Hoxe día 18 temos reservado un percorrido pola zona das covas escavadas polos vietnamitas e utilizadas na guerra contra EE.UU.
 Un dos fenómenos máis desconcertantes da guerra para os americanos foron os túneles de Cu Chi, auténticas cidades subterráneas desde as que o Viet Cong atacaba sen deixar rastro. Crearon trampas camufladas na selva para atrapar e matar aos americanos. Os túneles de Cu Chi teñen tres niveis que se fixeron a 3, 6 e 10 metros baixo os seus pés, coa súa ventilación e auga.O sistema de túneles en Cu Chi que cubría uns 120 km era unha verdadeira cidade subterránea.
 Os vietnamitas cociñaban a mandioca (un tipo de pataca doce) moi cedo pola mañá. O fume que saía polas ventilacións do túnel confundía aos estadounidenses como se fose néboa, o que significaba que os vietnamitas podían cociñar tranquilamente e os americanos non os detectaban. déronnos unha proba de mandioca cun té.É interesante pero está claro que agora é un atractivo turístico.

Unha trampa

Amosáronnos como se pode entrar nun dos estreitos túneles, algúns dos compañeiros de excursión intentárono e fixérono, tamén como funcionaban as trampas durante a guerra e como se camuflaba todo.

Os compañeiros de excursión entraron en covas moi estreitas, Benito si entrou, eu non, agardei fóra ricamente.

Probando a yuca, boísima

Só nos queda un día en Ho Chi Minh, visitámolo, percorremos a cidade para despedirnos dela, pois a seguinte parada é Chau Doc, fronteira con Cambodia, que falaremos dela na que será outra crónica

O último día fomos ao Museo de Belas Artes, ten unha exposición de arte popular, con escenas domésticas e humorísticas, e outra no edificio principal onde hai unha exposición permanente de artistas vietnamitas, e esculturas, especialmente alegóricas, revolucionarias. e patrióticas.

Ía moita calor e ao rematar a visita fomos a un centro comercial a comer algo.
 Camiñamos cando a calor era algo soportable, fomos á zona onde estaba o edificio da Ópera, tendas de luxo, achegámonos ao esteiro e de camiño ao piso, tomamos algo preto del,

Opera

Esteiro

E ao día seguinte viaxamos a Chau Doc, o noso último lugar en Vietnam.
 Era o 20 de febreiro, o día da viaxe, fomos noutro autobús durmida, saímos da estación de autobuses, cruzamos unha parte do Mekong, puidemos ver moitos arrozais e diante de moitas casas o arroz secando, é unha estrada que semella densamente poboada, con miles de postos, de arroces, cocos, froitas como a guayaba, os plátanos...
Nas entradas e saídas dos lugares, cidades, hai restaurantes e cubertos con hamacas para que os condutores do autobús poidan descansar ou pasar a noite e sempre hai  postos de comida.
Chau Doc, é unha cidade tranquila que che permite entrar no auténtico Vietnam.Nesta cidade fomos a un hotel. Chegamos, instalámonos, preguntamos se podíamos lavar a roupa, e dixéronnos que si. Estivemos tres noites e queriamos levar roupa limpa a Cambodia. Unha vez organizados, saímos a pasear, para ter contacto co noso novo destino, ceamos na rúa unha combinación de carnes, tofu, ensalada, fideos e un papel de arroz para facer rolos, Benito puxo as botas, dixo que todo estaba delicioso!!!!
 Ao día seguinte paseo pola cidade, é moi doado, pequeno e hai uns 160.000 habitantes.Baixamos cara ao río Chau Doc, cunhas vistas espectaculares e moita actividade nel.É a vila flotante, as canoas e os barcos son o principal medio de todas as familias.Aquí, cada balsa é como un apartamento conectado que se estende dende as beiras do río.

Continuamos o noso paseo e achegámonos ao mercado, onde se poden ver todo tipo de peixes, crustáceos, verduras e froitas. Vemos como preparan o peixe, adobado, con ou sen especias, como o secan, o mesmo cos cangrexos, hai centos de postos.A especialidade máis famosa do mercado Chau Doc é a salsa de peixe.

No mercado compramos froita, comémola na rúa e fomos ao hotel, ía moita calor.
 A calor continuou pero logo xa podías estar fóra. Aínda quedan motos, é o medio de transporte vietnamita, pero como estabamos acostumados evitámolas bastante ben. Andar é fácil, e despois de andar un pouco, buscamos un sitio para comer, e atopamos un estupendo, onde ti preparabas a comida, pedías os ingredientes e dábanche unha grella con lume: chocos. , cogomelos, pequenos encurtidos, ovo e tal como se fai cómese, e vas engadindo os produtos, a verdade é que quedou moi bo.

Xa estamos rematando esta parte da viaxe, hoxe é 22 de febreiro, o día na que fomos de excursión ao monte Nui Sam. Erguémonos un pouco cedo para aproveitar o día, xa que os templos están a 5 km da base do monte, foi un paseo agradable, e polo camiño atopamos varios templos moi modernos do século XVIII. Cando chegamos á base do monte decátamonos  de que todo está pensado para turistas, pero mereceu a pena.

Templos moi modernos do século XVIII

A base antes de chegar ao monte Nui Sam

Para nós, o mellor do monte Sam son as espectaculares vistas desde arriba. Podes ver perfectamente o Delta do Mekong, os tradicionais campos de arroz inundados, incluso a fronteira con Cambodia.
 Para subir escollemos o teleférico, un pouco caro de 150.000 dong cada un, era a mellor opción. É un lugar de culto como todos os templos, pero aquí vimos como se ofrecían porcos asados, e como noutros templos, flores e alimentos diversos.

Vistas dende o alto da montaña

Voltamos en taxi, relaxámonos no hotel, e despois saímos a despedirnos de Chau Doc, a verdade é que esta viaxe saíunos ben, se fose organizada non teriamos tanta interacción coa xente, ves todo máis rápido,
 desfrutamos moito.

Son os últimos paseos polo mercado, o río, as súas rúas.  Despedímonos dos vietnamitas, fomos tomar unha cervexa, cear, un pequeno paseo e ao día seguinte imos a Phnom Penh, a capital de Cambodia.

Ao día seguinte partimos cara a Cambodia nun barco que navega polo Mekong.Imos a Phnom Penh

Que disfrutedes desta viaxe como nós.
E como vos dixemos, Cambodia e Tailandia son para outra crónica, temos moito que contarvos.😉